7. Загальний стаж роботи : 25 роки
8. Робота за спеціальністю: 25 роки
№ п/п
|
Назва курсів
|
Дата
курсів
|
Місце проведення
|
1
|
Курси
підвищення кваліфікації
вчителів
англійської мови
|
31.05.2010
|
" ЗОІППО"
|
2
|
Курси
підвищення кваліфікації
вчителів
англійської мови
|
22.02.2016
|
" ЗОІППО"
|
3
|
Тренінги з англійської мови "Нова українська школа"
|
04-06.2019
|
" ЗОІППО"
|
№
п/п
|
Перечень тем, проведених мастер-класів, семінарів; «круглих столів» ,
виступів на педрадах, методоб’єднаннях, конференціях;
участь у конкурсах.
Підвищення
кваліфікації.
|
Де
було проведено.
Рівень
(шкільний, міський, обласний)
|
Дата
|
||||||||||
1
|
Методоб’єднання вчителів англ.мови,
“Активні форми проведення уроків у старших класах
та навчання діалогічного
мовлення Англ.мови та зар.літ’’
|
Школа
|
|||||||||||
2
|
Методичне об’єднання вчителів
суспільно-гуманітарного циклу. «Використання сучасних інформаційних технологій
на уроках англійської мови»
|
Школа
|
Вересень
|
||||||||||
3
|
Комплексний підхід до роботи з обдарованими дітьми
|
Школа
|
Жовтень
|
||||||||||
Методоб’єднання вчителів англ.мови «Особливості застосування
мультимедійних технологій на уроках іноземної мови на початковому рівні
навчання»
|
Район МО
|
Серпень
|
|||||||||||
Друковані роботи
|
№
п/п
|
Назва розробки
|
Для
якого класу, з якої теми
|
Анотація
|
Дата
розробки
|
1
|
Відкритий
урок
|
7 клас
,,Спорт,,
|
||
2
|
Відкритий
урок.
|
7 клас
«Приготування їжі»
|
||
3
|
Презентація
|
9 клас
«Транспорт»
|
||
4
|
Відкритий урок
|
6 клас
«Подорож»
|
||
5
|
Відкритий урок
Презентація
|
7 клас
«Подорож Лондоном»
|
№
п/п
|
Назва заходу
|
Рівень
заходу
|
П.І.Б
учасника
|
Клас
|
Результат
«місце»
|
Рік
|
1
|
Учнівські олімпіади
|
Район
|
Камнєва Л
|
9
|
ІІІ
|
2013
|
2
|
Учнівські олімпіади
|
Район
|
Коженок Т
|
8
|
ІІІ
|
2014
|
№
п/п
|
Назва джерела
|
Примітки
|
1
|
Журнал,,Англ.мова у
школі,,
|
|
2
|
Журнал,.Англ.мова та
література,,
|
|
3
|
Іноземні мови в школі
|
|
4
|
Інформаційні збірники
|
|
5
|
Журнал «Іноземна мова
в початковій школі»
|
|
6
|
Освітній сайт «Слово
вчителя»
|
|
7
|
Освітній сайт
«Вчитель-вчителю»
|
|
№
|
Назва сайта
|
|
1
|
||
2
|
||
3
|
||
4
|
||
5
|
||
6
|
||
7
|
||
8
|
||
9
|
||
10
|
||
11
|
||
12
|
||
13
|
||
14
|
||
15
|
||
16
|
№
|
Назва плакату
|
До якої теми відноситься
|
1
|
Іменник
|
Іменник
|
2
|
Прикметник
|
Прикметник
|
3
|
Числівник
|
Числівник
|
4
|
Прислівник
|
Прислівник
|
5
|
Займенник
|
Займенник
|
6
|
Дієслово
|
Дієслово
|
7
|
Прийменник
|
Прийменник
|
8
|
Модальні дієслова
|
Дієслово
|
9
|
Речення
|
Дієслово
|
10
|
Алфавіт
|
|
11
|
Теперішній тривалий
час
|
Дієслово
|
12
|
Минулий доконаний час
|
Дієслово
|
13
|
Артикль
|
Тема досвіду: Метод проекту з використанням сучасних інформаційних технологій на уроках англійської мови Автор досвіду: Мазай Микола Вікторович Ідея досвіду: проектна
робота – одна з найбільш цікавих методик, які може використовувати вчитель.
Вона дозволяє: ·
ефективно реалізувати комунікативний
підхід у навчальному процесі з іноземної мови, а саме: вивчення мови через
особисту діяльність учня, оволодіння мовою у процесі спілкування; ·
забезпечити активну практику для кожного
учня групи з метою формування в учнів необхідних вмінь і навичок мовленнєвої
діяльності, а також лінгвістичну компетенцію на рівні , визначеному програмою; ·
знайомити учнів із тематикою і шукати способи їх включення в
активний діалог культур, щоб вони сприймали мову як засіб між культурної взаємодії.
Актуальність
досвіду: навчальний
проект — це спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова
діяльність учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби і методи
діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату, потрібного
для розв’язання вагомої проблеми. У
процесі проектної діяльності учні набувають такі вміння: · планувати
свою роботу, попередньо передбачаючи можливі результати; · використовувати
різноманітні джерела інформації; · самостійно
збирати матеріал; · аналізувати
і зіставляти факти, аргументувати свою думку; · приймати
рішення; · установлювати
соціальні контакти (розподіляти обов’язки, взаємодіяти один з одним); · створювати
”кінцевий продукт” – матеріальні носії проектної діяльності; · представляти створене перед аудиторією, оцінювати себе та інших. Матеріально-технічна база
досвіду: з метою досягнення позитивних результатів з утілення в роботі методу проектів у школі наявні: -
локальна комп’ютерна мережа; - клас підключено до мережі Інтернет; Алгоритм діяльності (досвід роботи) Сучасна школа
як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких
освітніх результатів, які відповідають цілям розвитку особистості та сучасним
вимогам суспільства. Щоб гідно жити в сучасному суспільстві, особистість
повинна бути компетентною в різних сферах діяльності. Тому школа повинна
допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до
соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати
здатність до самоорганізації. Це вимагає пошуку нових форм організації
навчально-виховного процесу, які
дозволили б: -
забезпечити високий рівень знань
випускників, уміння самостійно набувати і застосовувати їх на практиці; -
розвивати кожного учня як творчу
особистість, здатну до практичної роботи; -
залучати кожного учня до активної
пізнавальної діяльності; -
формувати навички пізнавальної і
дослідницької діяльності, розвивати критичне мислення; -
формувати в учнів цілісну картину світу;
-
спілкуватися з однолітками не тільки
своєї школи, міста, але й інших міст та
країн; -
грамотно працювати з інформацією і т.д. Сьогодні перед учителем англійської мови постає нелегке питання: як
зробити, щоб урок був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал
особистості, поставив її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню
кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів на практиці. Цього
можна досягти лише за умови, якщо вчитель знаходить такі шляхи найефективнішого досягнення мети
навчання прийоми оптимізації навчального процесу, змінивши сам підхід до
здобуття знань з англійської мови. Пропрацювавши в школі 11 років, я дійшов висновку, що нині найефективнішими
є саме інтерактивні технології навчання. І, на мою думку, метод проектного
навчання іноземної мови, що успішно застосовується як у європейській, так і в
американській школах, найкраще відповідає цілям, які стоять перед сучасною
школою. Все більше вчителів у школах України цікавляться і використовують проектну
діяльність учнів. Ідея включення проектної діяльності в освітній процес була
запропонована американським педагогом і філософом Джоном Дьюї більше століття
тому. Вперше у вітчизняній педагогіці актуальність цієї проблеми вивчав
О.Макаренко, який в результаті своєї новаторської педагогічної діяльності
дійшов висновку про проектування особистості як суб’єкта педагогічної праці.
Таку думку не раз висловлював В.Сухомлинський, багатогранну спадщину якого
проймає ідея проектування людини. Німецький педагог А.Флітнер характеризує
проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов’язково беруть участь
розум, серце і руки, тобто осмислення самостійно добутої інформації
здійснюється через призму особистого відношення до неї і оцінку результатів в
кінцевому продукті. Великою перевагою проектної діяльності є вміння, які набувають учні, а саме: -
планувати свою роботу, попередньо
прораховуючи можливі результати; -
використовувати багато джерел
інформації; -
самостійно збирати і накопичувати
матеріал; -
аналізувати, співставляти факти,
аргументувати свою думку; -
приймати рішення; -
розподіляти обов’язки, взаємодіяти один
з одним; -
створювати "кінцевий продукт"; -
представляти створене перед аудиторією; -
оцінювати себе та інших. Метод проектів – педагогічна технологія, зорієнтована не на інтеграцію
фактичних знань, а на їх застосування і набуття нових (часто шляхом
самоосвіти). Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає
можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному
середовищі. Проектна робота – одна з найбільш цікавих методик, які може використовувати
вчитель. Вона дозволяє ефективно реалізувати комунікативний підхід у
навчальному процесі з іноземної мови, а саме: вивчення мови через особисту
діяльність учня, оволодіння мовою у процесі спілкування. Для виконання
проектного завдання потрібні загальні знання про країну досліджуваної мови,
включаючи знання про географію, історію, культуру, соціальні й політичні
особливості країни, її традиції та звичаї. Знання про країну проживання
дозволяють нам прищеплювати учням почуття любові до України, відчувати гордість
за свою країну, формують в учнів громадянську позиці. Крім цього учень повинен
володіти певними мовленнєвими компетенціями, а бажання висловитися змушує його
ці компетенції вдосконалювати. Нестандартне бачення проблеми допомагає нам
сформувати творчу особистість. У викладанні англійської мови в 11 класі я почав використовувати метод
проектів, який базується на загально педагогічних принципах
(особистісно-діяльнісний підхід до навчання, інтегративність, проективність) та
принципах навчання іноземних мов (висока комунікативність, циклічність). Проекти учнів – це самостійно спланована та реалізована робота, в якій
мовленнєве спілкування вплетене в інтелектуально-емоційний контекст іншої
діяльності. Це передбачає визначення мети кожного уроку не тільки з позиції
надбання учнем знань та вмінь, але і з погляду прогресивних змін у структурі
його особистості. Тому що метою та завданням програми впровадження
компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховний процес є реалізація
самодостатньої моделі випускника як життєздатної особистості, що прагне до
творчої самореалізації та саморозвитку. Опановуючи культуру проектування,
школяр привчається творчо мислити, самостійно планувати свої дії, естетично
реалізувати засвоєні засоби і способи роботи, а також удосконалює свої навички
і культуру міжособистісного спілкування та співробітництва. Це співпадає з
ключовими компетентностями учнів: -
пізнавальною; -
особистісною; -
самоосвітньою; -
соціальною. Роботу над проектами починаю з першого уроку вивчення теми. Спочатку
обговорюємо з учнями їх назви, потім – основні завдання і план роботи. Також
проводимо підготовчу мовну роботу з тем проектів, виконуємо тренувальні вправи.
Упродовж вивчення теми учні збирають додаткові матеріали, опрацьовують окремі
питання, проводять консультації. Проектна діяльність передбачає роботу в
колективі. Великий інформаційний і технологічний обсяг проектів примушує їх об’єднуватися в групи.
Така ситуація сприяє становленню, формує соціалізовану особистість, працюючи у
команді діти вчаться взаємодіяти один з одним. Вирішувати можливі конфлікти,
набувати навичок естетичного міжособистісного спілкування, брати
відповідальність за вибір рішення, аналізувати результати діяльності. Останній
урок – захист проектів. Презентація – дуже важливий етап проектної роботи, її головна цінність.
Презентація сприяє подальшому розвиткові творчої роботи, позитивної мотивації і
є засобом виховання впевненості у собі. Використання комп’ютера на уроках англійської мови та в позаурочний час
відкриває для учнів нові можливості оформлення проектів: створення
мультимедійних презентацій у програмі Microsoft Power Point. Ця програма
дозволяє створювати презентації у вигляді слайд-шоу, презентації з
гіпертекстом, включати звук, відео та різні види графіки. На першому етапі виготовлення презентації пропоную учням скласти план.
Потім надрукувати необхідний матеріал в програмі Word. Підібрати необхідний
ілюстративний матеріал з електронних енциклопедій та мережі Internet,
відсканувати малюнки чи фотографії. Наступний етап – створення презентації.
Учні працюють над дизайном слайдів, варіантами структури слайда – макетами
(титульного слайда, слайдів, які містять лише текст або лише зображення, текст
і зображення, діаграми); кольоровим оформленням слайда (фону і тексту);
настройкою анімації (ефектами, якими будуть супроводжуватись тексти і графіка);
налагодженням керуванням презентацією. Завершальним кроком необхідно
запам’ятати створену презентацію і записати її на CD. Хоча виконання будь-якого проектного завдання вимагає часових витрат,
роботи з більшою кількістю джерел і виконання більших обсягів роботи, подібні
проекти не тільки поглиблюють знання учнів з англійської мови, але й навчають
їх користуватися комп’ютерною технікою. Пропоную розроблені мною уроки з використанням сучасних новітніх інформаційних технологій. Це підсумкові уроки комплексного застосування знань та способів діяльності, які пов’язані з попередніми уроками та спиралися на знання учнів, здобуті під час вивчення тем, та використання додаткової літератури. Уроки проведені з використанням елементів проектної та комп’ютерної технологій. Тема уроку: Урок-презентація проектної роботи в 11-А класі з теми "Canada. Cities of Цілі: практична: здійснити
захист проектів учнів з теми "Canada. Cities of матеріалом з теми "Canada"
на рівні монологічного висловлювання, міні-монологу, речення;
вдосконалювати навички аудіювання, оволодіння мовними засобами для
здійснення іншомовного спілкування; освітня:
вчити учнів працювати в групі та в парі; вчити працювати над проектами; вчити учнів шукати та
узагальнювати інформацію про міста Канади , використовуючи різноманітні
джерела Інтернет, електронні енциклопедії, створювати
власні мультимедійні презентації у програмі Microsoft Power Point; розвивальна:
розвивати фонематичний слух, вміння спілкуватись, увагу, пам’ять, розвивати творчі
здібності учнів; виховна:
виховувати позитивне ставлення учнів до вивчення англійської мови, до культури і
традицій Канади; виховувати в учнів зацікавленість щодо розширення своїх
знань, досягнення ситуації успіху кожного співучасника творчого
процесу та його максимальної самореалізації. Обладнання: карта Канади і
символи країни; комп’ютери, мультимедійні презентації учителя та учнів (на електронних носіях). Урок супроводжується слайд-програмою розробленою за допомогою комп’ютерної програми Microsoft Power Point. Хід уроку І. Підготовка до сприйняття іншомовної
інформації 1. Greeting. Reporting aims of the lesson. T.
Good morning! I’m glad to see you here. I’m sure you are ready for active work.
Today we continue to speak about 2. Warming-up. -
Do you like traveling? -
Today we’re going to make a trip around O
Great
prairies spread and lordly rivers flow, How
dear to us thy broad domain, From
east to western sea. Thou
land of hope, for all who toil! The
true North, strong and free! Pair-work Fill
in the gaps. Every word must begin from the letter of the word “ (слайди
№1 і 2) HO1
ІІ. Основна частина уроку 1. Quiz on Your
home task was to make up some questions about ·
What is the national language of ·
What is the capital of the country? ( ·
What is the largest city in ·
Is it the largest country in the
world? (No, it is the second largest
country) ·
Who is the head of the state? (the Queen) ·
What is the natural currency of ·
Where did the ancestors of most
Canadians come from? ( ·
Who were ·
What is the longest river in ·
What is the national emblem of ·
Who represents the British monarch in
the federal government? (the
Governor-General) ·
What are the three levels of
government in ·
What are the most popular Canadian
symbols? (the beaver and the maple leaf) ·
What is the motto of ·
How many chambers are there in the
Canadian Parliament? (two, the House of
Commons and the Senate) ·
How is
2. Vocabulary practice (слайд №
4) To
see how well you know Across 1
– the province that joined the Confederation in 1949 2
– the province that has the abbreviation
Alta 3
– the capital of 4
– the capital of 5
– a province that joined the Confederation in 1905 6
– the capital of 7
– the capital of 8
– the capital of Down 9
– the province with the capital Frederiction
10
– a province that joined the Confederation in 1867 11
– the capital of 12 – the new territory, a part of the N.W.T. 3. Listening. Pre-listening
task You’re
going to listen to the text “ populous
– густонаселений large-scale –
масовий Iroquoian
['irәkwoiәn] nurture
- живити gross
domestic product [ou] – ВВП cataracts - water falls While
listening task Large-scale European settlement of
The
temperate climate and fertile soils of One of the great natural wonders of
the world – In the midst of rolling farmland,
by the countrytown of Post-listening
activity Here
are ten statements. Say which of them are true and which are false (HO3) 1.
2.
Other immigrants-settlers were mostly
French, Spanish and Italian. (-) 3.
Ontarians of many ethnic backgrounds
have to forget their languages and cultural traditions. (-) 4.
5.
One-sixth of the province’s total
area is covered by rivers, streams and lakes. (+) 6.
Two main geological regions make up 7.
Northern Ontario, with 90% of 8.
Goat Island divides the falls into
two parts – the 9.
Cartoon characters never approach the
visitors in 10. 4.
Writing (слайд № 5) Work in pairs. Fill in the gaps to
describe Canadian symbols using slide 5. Canadian
symbols
The National … was adopted by Parliament on October 22, 1964. It is a
… flag containing in the center a … square with a single red … leaf. Red and
white have been The Coat of Arms displays a …, a
traditional royal symbol, holding the … flag, and a … , a mythological creature
with the … of … . on the crest there is a heraldic representation of the …
crown. Beneath the crown is a … wearing a red …
leaf in its front right paw, and standing on a … of red and white cloth.
The shield represents the emblems of …
and … to indicate the British and … background of the country. Beneath the
shield there is a motto: “…….”. the base is represented with the floral emblems
– a … of 5. Speaking.Pupils’ presentations on the topic “Cities of Canada”.
ІІІ. Завершальна частина уроку 1. Home assignment. To
write an article to school wall newspaper about places of interest in Canada. 2.
Summing
up. -
What new information have you learned working on the presentations? -
Which activities did you enjoy most?
Your
marks are ________. HO1
HO3 1.
2.
Other immigrants-settlers were mostly
French, Spanish and Italian. 3.
Ontarians of many ethnic backgrounds
have to forget their languages and cultural traditions. 4.
5.
One-sixth of the province’s total
area is covered by rivers, streams and lakes. 6.
Two main geological regions make up 7.
Northern Ontario, with 90% of 8.
Goat Island divides the falls into
two parts – the 9.
Cartoon characters never approach the
visitors in 10. HO2
HO4 Canadian
symbols
The National … was adopted by Parliament on October 22, 1964. It is a
… flag containing in the center a … square with a single red … leaf. Red and
white have been The Coat of Arms displays a …, a
traditional royal symbol, holding the … flag, and a … , a mythological creature
with the … of … . on the crest there is a heraldic representation of the …
crown. Beneath the crown is a … wearing a red …
leaf in its front right paw, and standing on a … of red and white cloth.
The shield represents the emblems of …
and … to indicate the British and … background of the country. Beneath the
shield there is a motto: “…….”. the base is represented with the floral emblems
– a … of Доповідь учителя англ. мови Мазая М.В Комплексний
підхід до роботи з обдарованими учнями. З впровадженням
нових Держстандартів посилюється значимість принципів індивідуалізації і
диференціації навчання, великого значення набуває використання проектної
методики та сучасних технологій навчання іноземної мови (у тому числі
інформаційних). Тому в своїй роботі я широко використовую метод
проектів, і відповідно до програми з англійської мови на заключному уроці
кожної теми учням пропонується підготувати проект. Робота над проектом сприяє
розвитку критичного і творчого мислення учнів, орієнтує їх на самостійну
діяльність. Тема проектів, рівень складності змісту вибирається у відповідності
з інтересами і рівнем мовної підготовки дітей. Працювати за проектною методикою
починають учні з 3 класу. У ході роботи над першим проектом учні уважно вивчають
пам'ятку роботи над проектом «Творчий проект – це цікаво». Поради з пам'ятки
допомагають успішно організувати роботу. По-перше, необхідно вибрати проект,
який цікавий для тебе. По-друге, у груповому проекті необхідно розподілити ролі
та обов'язки у відповідності з інтересами і можливостями кожного учасника
проекту. Проект повинен бути акуратно і яскраво оформлений. Для роботи над
темою необхідно використовувати додаткову літературу, Інтернет. Щоб успішно
захистити проект на уроці, необхідно опрацювати текст проекту вдома. У 3-5 класах учні виконують творчі індивідуальні проекти
невеликого обсягу. З 6 класу починається робота над дослідницькими
міжпредметних груповими проектами. Так робота над проектом за темою «Екологічні
проблеми» вимагає знань не тільки з англійської мови, а й з екології, біології,
інформатики. Працюючи над проектом, діти вчаться мислити самостійно, знаходити
і вирішувати проблеми, залучаючи для цієї мети знання з різних областей, вміння
прогнозувати результати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Тема проекту, обрана в 6 класі, більш детально розробляється
учнями в 7-9 класах. При цьому варіанти проблем в рамках наміченої тематики
можуть бути різні у кожної групи. У 10-11 класах створюється єдиний
проект-узагальнення з теми. Наприклад, щорічні цикли про Україну включають в
себе в 6 класі тему «Моя сім'я», в 7 класі - «Моє рідне місто», «Київ»,
«Пам'ятні місця», у 8 класі - «подорож Україною», в 9 класі - « Відомі люди
України », а в 10-11 класах всі проектні роботи об'єднуються в узагальнюючий
проект за темою «Україна – моя Батьківщина». Презентація проектів проходить у формі доповідей,
презентацій або рольової гри на уроці, конференції. Розкриваючи особливості кожної з використовуваних
технологій, можна визначити, які саме компетентності вони розвивають в учнів: інформаційно-комунікаційна компетентність — здатність
учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби
для виконання особистісних і суспільно значущих завдань; ключова компетентність — спеціально структурований комплекс
характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у
різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх
стандартів; комунікативна компетентність — здатність особистості
застосовувати у конкретному виді спілкування знання мови, способи взаємодії з
людьми, що оточують її та перебувають на відстані, навички роботи у
групі, володіння різними соціальними ролями; міжпредметна компетентність — здатність учня застосовувати
щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та
ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і освітніх
галузей; предметна компетенція — сукупність знань, умінь та
характерних рис у межах змісту конкретного предмета, необхідних для виконання
учнями певних дій з метою розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій; проектно-технологічна компетентність — здатність учнів
застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній
діяльності; соціальна компетентність — здатність особистості продуктивно
співпрацювати з партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції
у колективі. |